zaterdag 31 maart 2012

Spring nails


Hi bloggers,
Vandaag weer een leuke nail art, dit keer speciaal voor de lente! Ook kan hij leuk zijn voor pasen omdat het wel een beetje lijkt op een paastak. Ben je benieuwd hoe ik deze nailart gemaakt heb? lees snel verder!

Wat heb je er allemaal voor nodig?
- een basecoat
- een lichtgroene of lichtblauwe nagellak
- een bruine nagellak of tippainter
- een lichtroze nagellak of tippainter
- een witte nagellak of tippainter
- satéprikkers als je gewoon nagellak gebruikt
- een topcoat


Begin met het lakken van je nagels met een basecoat, deze is van de hema en werkt prima. Lak daarna je nagels in de lichtgroene of lichtblauwe kleur. Deze kleur gebruik je om het natuurlijke effect te creeëren. Ik heb de lichtgroene kleur van catrice gebruikt en hij heet; Sold Out For Ever.


Laat het goed opdrogen en begin met het trekken van de lijntjes voor de takken. Dit doe je met een bruine kleur. Je kan zelf bepalen hoeveel takken je gaat tekenen en hoe dik etc. Ik heb de kleur 'Lost In Mud' van Catrice gebruikt omdat ik geen bruine tippainter heb. Daarom heb ik dit met een satéprikker gedaan, dit werkt ook goed.


Als dit opgedroogt is maak je met een lichtroze kleur de bloemetjes. Deze kleur is ook van Catrice en heet; 'Let's Mauve On'. Wanneer je een tippainter hebt gaat dit nog mooier en nog sneller maar met een satéprikker is het ook te doen.


Als laatste pak je de witte nagellak om de kern van het bloemetje te tekenen. Dit heb ik gedaan met een tippainter van Essence. Zorg er wel voor dat de kernen niet te dik zijn, dan krijg je de topcoat er niet goed overheen. Doe er daarna een topcoat over heen en dan krijg je dit als resultaat!:


Hoe vinden jullie deze nailart?
Liefs, Eline & Marith

16 opmerkingen: