vrijdag 2 maart 2012

DIY: fragrance sticks


Hi bloggers,
Jullie kennen ze allemaal wel, die heerlijke geurstokjes van bijvoorbeeld rituals. Het leek ons leuk om die ook zelf te gaan maken, maar dan voor minder geld. Benieuwd hoe we dat gedaan hebben? Lees snel verder!


We beginnen met de benodigdheden:
- een leuk vaasje, deze is van de xenos voor 1 euro.
- een lekkere geurolie, wij hebben er eentje van kneipp omdat we die nog thuis hadden staan, de
geur die wij hebben gebruikt is; amandelbloesem.
- babyolie, deze was iets duurder dan 1 euro bij de etos.
- het liefst lange satéprikkers.
- een leuk lintje om eromheen te binden (is niet persé nodig)


De eerste stap van het maken van de fragrance sticks is de geurolie in het vaasje doen. In dit potje geurolie van kneipp zat 20 ml en die heb ik er in zijn geheel ingedaan omdat het best een groot vaasje is. Heb je een kleiner vaasje gebruikt? Doe er dan wat minder in.


Vervolgens pak je de babyolie, hierin zat 200 ml. Ook die heb ik helemaal in het vaasje gedaan zodat hij goed tot de verdunning gevuld zat met vloeistof. Schud nu een paar keer heen en weer met het vaasje zodat ze zich goed met elkaar kunnen vermengen.


Steek daarna de satéprikkers erin. Ik heb ongeveer 8 à 10 satéprikkers in het vaasje gestopt zodat je ze nog wel kunt bewegen. Roer even met de stokjes in de vloeistof zodat die zich alvast goed aan de stokjes kan hechten. Als je het net zoals ons af wilt maken met een leuk strikje pak je een lintje naar keuze en maak je daar een strikje van rondom het vaasje. En klaar zijn je geurstokjes! Genieten maar!



Deze fragrance sticks zijn niet alleen heerlijk om op je kamer te zetten, maar doen het ook nog eens goed als cadeautje! En het is makkelijk en goedkoop!


Wat vinden jullie van fragrance sticks? Gaan jullie ze zelf ook maken?
Liefs, Eline & Marith.

9 opmerkingen:

  1. leuke DIY! ruik je zo ook echt goed? want ze meeste in de winkels ruik je alleen als je er boven hangt en dat vind ik vaak jammer. maar erg leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja je ruikt de geur rondom het vaasje goed! de deur van mijn kamer staat altijd open dus weet niet of je hem door heel de kamer ruikt x

      Verwijderen
  2. wil ik ook nog steeds eens gaan doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ziet er super leuk uit! erg leuk gedaan <3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! Ga ik zeker een keer doen! :)
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee zeg! Ik wou je blog gaan volgen maar helaas heb je geen bloglovin!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen