vrijdag 10 februari 2012

DIY: strik ring maken


Hi bloggers,
Zoals jullie zien heb ik mijn nagellak van gisteren er op laten zitten, en op school heb ik er vandaag erg veel complimentjes over gehad! Vandaag waren we weer in een creatieve bui, en hebben we een schattige strikring gemaakt. willen jullie weten hoe? lees snel verder!



Voor deze schattige ring heb je nodig:
  • Een stuk lint die je zelf leuk vindt
  • Een effe ring waar je iets op kan plakken
  • Naald en draad
  • Lijm, bijvoorbeeld bison kit
  • Een schaar

Pak een stukje lint van ongeveer 3 à 4 centimeter. Je kan een groter stuk pakken als je een grotere strik wilt. Vouw hem daarna in een rondje en druk hem in het midden samen, op die plek ga je het een klein stukje vast zetten met naald en draad, dat ziet er zo uit:


Wanneer je dat gedaan hebt ga je 1 stukje draad die er nog aan zit op het lintje heendraaien. Dit doe je in het midden zodat het een strik vormpje wordt. Doe dit een paar keer zodat het goed vast zit, en knoop het draadje daarna goed vast. Je krijgt dan dit:


Vervolgens pak je nog een stukje lint die je om het draadje wikkelt. Wij deden dit omdat we het mooier vonden dan alleen zo'n draadje. Dat kan je dus zelf bepalen. Doe op het lintje best veel bison kit, of een andere soort vloeibare lijm, daardoor wordt je ring steviger. Dit was ons strikje;


Nu alleen nog een dun stukje lint met bison kit om het strikje en om de ring wikkelen en klaar is je strikring! Dit zijn ze bij ons geworden:


Hoe vinden jullie ze geworden?
liefs, Eline & Marith

12 opmerkingen:

  1. Dit is echt een leuk idee! Hij is heel mooi geworden. :)
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw ! Geweldig idee, en super mooie nagels.
    X Floor en Luna

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, dat is echt super mooi gedaan! Dat wil ik ook wel eens uitproberen, maar eerst heb ik nog een lint en een ring nodig. Maar heel leuk gevonden. :D

    x Lana

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk idee!! Ga ik ook proberen!
    Waar hebben jullie die ringen vandaan?
    Kusjes Noah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi dankje, ze zaten in een pakketje met andere ringen van de H&M. Zulke vind je ook wel is bij de primark voor een leuk prijsje!
      liefs,

      Verwijderen
  5. wat een leuke diy!
    ziet er heel erg gaaf uit, ga het binnekort een keertje uitproberen!
    ik vind deze blog ook heel leuk, ik volg je.
    jij mij ook? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een leuke diy! je nagellak is ook echt super. :)

    ik volg je, volg je me terug?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuk! ik moet ook maar eens aan het DIY-en haha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je kunt ook gewoon een ring maken van ijzerdraad en daar je strikje op plakken (:

    BeantwoordenVerwijderen