dinsdag 28 februari 2012

Bodyscrubs action vs. the body shop


Hi bloggers,
Vandaag hebben we 2 bodyscrubs getest. 1tje van the body shop; 'spiced vanilla' en 1tje van de action; 'pure coconut'. We hebben ze getest op 2 verschillende armen, maar wel op dezelfde huid, zodat het verschil goed voelbaar was. Ben je benieuwd wat er uit kwam? Lees snel verder!



We waren begonnen met het kijken naar de verpakking. De verpakking van de scrub van the body shop ziet er erg vrolijk uit. Hij heeft een warme uitstraling en ziet er op het eerste gezicht erg fijn uit. Helaas is het wat onhandig in de douche als je elke keer die dop eraf en erop moet draaien.



De verpakking van de scrub van de action ziet er wat saai uit. Wel zie je meteen dat de scrub naar kokos ruikt, door de afbeelding die erop staat, dat is wel erg handig. Ook is een tube-vorm scrub handig voor gebruik in de douche.



Vervolgens de geur, die natuurlijk erg belangrijk is bij het gebruik van een scrub. Spiced vanilla ruikt natuurlijk heerlijk naar vanille, en aangezien wij daar grote fans van zijn vinden we die duidelijk lekkerder! Toen we voor het eerst de kokos lucht roken van de pure coconut scrub vonden we het een beetje een chemisch luchtje, minder dus..


En als laatste: hoe scrubt hij? De 'spiced vanilla' smeert lekker. Hij is best aan de dikke kant, met ook wat groffere stukjes erin. Persoonlijk vinden wij dit heel fijn, zo druipt hij niet zo als je in de douche staat.


De 'pure coconut' is wat druiperig. Hij heeft ook wat kleinere scrubdeeltjes waardoor hij ook minder goed werkt. Uiteindelijk voelde hij wel ongeveer hetzelfde aan als de 'spiced vanilla'.


conclusies:

'pure coconut' van de action:
- geur: eerste indruk, beetje chemisch.
- verpakking: aan de saaie kant, wel handige tube-vorm en je
              weet meteen dat het kokos is.
- werking: wat druiperig, kleinere scrubdeeltjes, wel een
           goed resultaat.
- prijs: heel goedkoop! rond de 2 euro.

'spiced vanilla' van the body shop:
- geur: heerlijke vanille geur, wij waren meteen verliefd.
- verpakking: ziet er vrolijk en warm uit, beetje onhandige vorm
              om in de douche te gebruiken.
- werking: smeert lekker, groffere stukjes dus werkt perfect.
- prijs: aan de dure kant, deze was in de sale voor 8 euro.

Persoonlijk kiezen wij dus voor de spiced vanilla van the body shop! Bij dit product maakt prijs dus zeker wel verschil.


Voor welke zouden jullie gaan? en gebruiken jullie wel eens een scrub?
liefs, Eline & Marith




14 opmerkingen:

  1. Ik vind scrubs heerlijk maar moeten dan wel ruiken naar wat er op de verpakking staat, cocos en vanille zijn mijn favo's :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I love these products, they are two of my fav's :) i hope you will follow my blog :)

    leopardilneather.blogspot.com

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hou niet zo van coco dus voor mij word het dan die vanille!! Ik ga je volgen! Volg je mij ook?

    Kan je wat voor me doen? Het duurt maar heel even! Like/Respecteer en/of tweet mijn foto als je facebook/hyves/twitter heb! Dan kan ik een Canon camera winnen. Leuk voor als m'n kleine meid geboren is. Dat kan via deze link: http://wij.nl/beursfoto2012/506

    Sorry voor de "spam" maar ik doe het voor m'n kleine meid!!

    Liefs,

    Estella

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke blog !
    Wil je me volgen ? ik volg je terug natuurlijk !

    liefs, lian.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk dat jullie dit zo getest hebben !
    En dankjewel!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wauw leuk!
    die bodybutter van body shop lijkt me heerlijk!x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben het helemaal eens met jullie keuze van The Body Shop!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die bodyscrub van The Body Shop lijken me heerlijk. Leuke review! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik houd persoonlijk niet van de kokos geur, dus ik zou automatisch naar de Spiced Vanilla van TBS kiezen :)
    Leuke post!
    Liefs, Mia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jammer dat die van de Action niet zo super is, de prijs is erg leuk, haha.

    Ik zou ook voor kwaliteit gaan en die van The Body Shop kiezen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. leukleuk! kokoslove haha <3 loves, nienke.

    ik volg jullie, back?
    http://livelikemickeymouse.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wauw wat een leuke blog!
    handig dit ook , ik had toevallig net een nieuwe scrub nodig haha!
    ik ga jullie zeker volgen.
    ik zou het leuk vinden als jullie ook eens op mijn blog kijken.
    www.everydayisfashionday.blogspot.com
    liefs denice.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. KOKOS IS HEERLIJK!!

    XO

    http://bohemianxoxo.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen